DanishEnglishFrenchGermanNorwegianSwedish

Kontakt

 

Er du interesseret i at komme i kontakt med Looklab.dk, kan du kontakte os via mail eller pr. telefon.

Har du generelle spørgsmål kan du skrive til:
info@looklab.dk

Har du spørgsmål omkring mulighederne for annoncering, partnerskaber, sponsorater o.lign. kan du skrive til:
partner@looklab.dk

Du kan også kontakte vores salgsansvarlige, Christian Kruse, på:
ck@looklab.dk eller pr. telefon: +45 40 54 64 72

ønsker du at komme i direkte kontakt med én eller flere af bloggerne kan du skrive til dem på følgende emailadresser:

sara@looklab.dk
celine@looklab.dk
stine@looklab.dk
healthjunkie@looklab.dk
allthingsdapper@looklab.dk
theinsider@looklab.dk
rikkekroeger@looklab.dk
ella@looklab.dk
stylebyjosephine@looklab.dk
guldlog@looklab.dk
malsen@looklab.dk
fit4livin@looklab.dk

Hvis du vil sende noget til os, er vores adresse: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg.

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

Om Looklab

Velkommen til LOOKLAB!

På Looklab.dk finder du nogle af Danmarks allerbedste mode- og livstilsblogs. Vi elsker mode, stil, shopping, skønhed, mad, musik, design, kunst og en masse andet - og det vil vi gerne dele! Derfor er vi gået sammen om at skabe et fælles univers, et slags konsortium, hvor vi hygger og deler med hinanden og alle jer, der sidder ude på den anden side af skærmen. Vi opdaterer døgnet rundt, 365 dage om året med alt fra brudstykker af vores liv, vores bedste mode- og skønhedstips til dugfriske reportager om trends, streetstyle og mode events in real time!

Har du ris, ros, spørgsmål eller forslag til forbedringer? Så send en mail på  info@looklab.dk.

Vil du høre om mulighederne for kommercielle samarbejder på Looklab.dk, så er du velkommen til, at kontakte os på partner@looklab.dk eller ringe til Christian Kruse på tlf. +45 40 54 64 72. Vi elsker samarbejder der er sjove for læserne, for virksomhederne og for os - og i fællesskab kan vi skræddersy den helt rigtige løsning.

Vores adresse er: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg

Så ja - velkommen til Looklab, surf rundt og tag del i vores univers!

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

BLIV LOOKLAB FRIEND

 

 
 

Regler og vilkår for Looklab Friends

Ved at tilmelde dig som Looklab Friend modtager du fremover Looklab's nyhedsbrev, LOOKLETTER. Dermed er du altid sikret de seneste nyheder, konkurrencer og en helt ny vinkel fra os på Looklab. LOOKLETTER udkommer hver 3. uge og vil være dér I kan se os fra helt nye sider!

Looklab kan også sende emails med sponseret indhold og vi lover (amar' og halshug), at vi kun vil sende relevant information til jer. Fx om spændende lagersalg, VIP-events eller tilbud fra butikker, forretninger og onlineshops. Spam has never been cool ;-)

Ved at oplyse dit telefonnummer når du registrerer dig som Looklab Friend, vil du fremover ved udvalgte lejligheder, modtage en sms. Servicen er helt gratis.

Husk! Du kan til enhver tid afmelde dig som Looklab Friend og dermed også nyhedsbrevet samt sms-servicen fra Looklab.dk gennem vores nyhedsbrev. Men vi håber, at du vil synes ligeså godt om Lookletter, som vi gør ;-)

Luk

Svar på spørgerunden

Hej. Jeg tænkte på, om i hører musik når i træner? I så fald hvilket musik? Jeg synes nemlig selv at det er motiverende med musik, der er meget flow i, men har svært ved at finde nogle gode numre… Har i nogle bud på dette område? ellers: fantastisk blog! Følger jer hver dag

Tusind tak. Vi hører begge musik når vi træner. Det er primært musik med et højt tempo beat, da det får en op i et ekstra gear og motiverer til at yde det ekstra. Jeg går ind for at musikken skal passe til ens workout, så hvis det er stepfit skal det gerne være nyt pop uden pauser, til spinning skal musikken være tilpasset cykeltakterne og ved yoga skal det være afslappende osv. Tjek evt. vores indlæg fra sidste uge hvor vi deler en playlist til træning.

Først, mange gange tillykke med at I skal være forældre. Jeg vil gerne hører jer om; var den lille ny planlagt, eller var det en kærkommen ups’er?

Uhh..både og. Vi havde snakket om at hvis det skete en dag vil vi være åbne over for det og lykkelige, men vi prøvede ikke som sådan. Jeg er af den overbevisning, at det går meget nemmere til hvis man ikke planlægger det 100 %. Man ved alligevel ikke hvor lang tid det vil tage, og hvis man stresser for meget kan det faktisk have en indvirkning på hvor hurtigt man bliver gravid. Det er selvfølgelig svært hvis man virkelig bare vil have et barn nu, men så vidt muligt tror jeg man skal tage det afslappet.

Hej  jeg er en pige der er igang med tabe mig, jeg har allerede tabt mig 5 kilo og vil gerne af med 5 mere. Jeg træner et par gange om ugen og har længe overvejet at drikke noget proteinpulver eller spise en bar efter styrketræning. Vil gerne have en krop der er mere tonet, men har hørt at der er mange kalorier i proteinpulver og at det ikke er smart at indtage hvis man vil tabe sig? Ved i noget om det, og hvad gør i selv?

Vi er stærke fortalere for proteinpulver i kombination med træning og vægttab. Det hjælper dig med at restituere efter en god omgang træning hvor kulhydratlageret er helt i bund. Har du svært ved at finde kilder til protein i din daglige kost, er pulveret nemt at supplere op med og hvis du samtidigt blander en banan/havregryn i sammen med pulveret og mælk, har du en rigtig god post træningsshake. Det er vigtigt ikke at være kalorieforskrækket i forbindelse med et vægttab, og så slemt er proteinpulver heller ikke, tværtimod. Den shake jeg plejer at lave (1 scoop proteinpulver og 2 dl. mælk) indeholder ca. 170 kalorier.

Hvordan måler man sin fedtprocent? Kan man gøre det uden hjælp fra professionelle i et center el.lign? Og hvad skal den ligge omkring for en sund kvinde midt i tyverne?

Du kan få målt din fedtprocent i dit træningscenter mod et mindre gebyr. Jeg er dog ikke sikker på hvilket udstyr de bruger og om det er sigende for din faktiske fedtprocent. Fx er de vægte man kan købe, der påstår de kan måle din fedtprocent ikke ret nøjagtige, så dem bør man ikke nødvendigvis stole på. Den bedste måde at måle det på, er ved at benytte en fedtmåler tang. Det er langt bedre og mere præcist end de elektroniske maskiner. De koster mellem 150 og 200 kr. og kan bl.a. købes her.

Du kan se hvad en fedtprocent bør ligge på for en kvinde fordelt på alder i nedenstående tabel. Der er dog flere parametre man skal indtænke, og derfor skal tabellens læses med et grant salt.

Jeg har et spørgsmål, som sikkert er meget omdiskuteret. Hvis man vil tabe sig, og få lange smidige og stærke muskler, hvor mange gentagelser skal man så lave af hver øvelse? og hvor meget vægt ca? Er en pige på 21 år, 165 høj og vejer 57 kg.

Du taber dig som sådan ikke af styrketræning alene, det skal der noget fedtforbrænding til. Det optimale er at kombinere de to, da du forbrænder mere når du får øget muskelmasse. Man plejer at sige at alt mellem 6 og 10 gentagelser er ren styrke, fra 10 til 15 gentagelser er middelstyrke og alt derover er ren udholdenhed. Vi træner begge med vægt så vi kan tage mellem 6 og 10 gentagelser, og ikke en mere. Det skal være sådan at du skærer ansigt og virkelig ikke kan presse en mere ud. Kan du tage flere end 10 skal der mere vægt på. Det er dog svært at sige hvor meget vægt du skal have på, prøv dig frem og se hvad du kan klare. Så længe du bare presser dig selv. Det er efter vores erfaring det der giver de bedste resultater når man vil have stærke muskler og en mere tonet krop.

Kan i ikke fortælle lidt om jer selv? alder, hvad i laver til daglig, hvor længe i har været sammen og aaalt sådan noget?

Jo det vil vi gerne. Vi er begge 26 år og bor i Aarhus C. Om et par uger flytter vi dog til Risskov, for at få lidt mere plads. Rasmus er uddannet håndværker og jeg læser kandidat i virksomhedskommunikation med speciale i PR og branding. Jeg er pt. godt igang med mit speciale og skal aflevere den 1. november. Jeg skal forsvare min afhandling et par dage inden termin (stress!!). Siden af studiet arbejder jeg med noget studierelevant i en mellemstor virksomhed.

Vi har været sammen i lidt over 5 år og kendte ikke hinanden før vi fandt sammen. Vi har derudover en skøn og meget sød hunkat, Molly på 5 år, der følger os i tykt og tyndt. Vi får tiden til at gå med vores familier, træning, arbejde, studier, venner, fest (ikke så meget for mit vedkommende længere) osv.

Hvordan mødte I hinanden?

Det er sådan en typisk historie;) Vi mødte hinanden i byen i 2007 og har været sammen lige siden. Jeg havde aldrig troet jeg skulle møde en kæreste og faren til vores kommende søn i byen, men det gjorde jeg. Det var endda på sådan et nederen diskotek i Aarhus hvor vi ellers aldrig rigtig kom, så det var bare ren held. Vi klikkede med det samme og har ikke kunne undvære hinanden et øjeblik siden.

Jeg er en pige som i år er begyndt at gå op i min vægt, da jeg altid har været overvægtig ..men da jeg er en høj pige, så mit “fedt” fordeler sig ud på hele kroppen, og af den grund ser jeg ikke så overvægtig ud. Men jeg er endelig kommet under et antal kilo, som var mit max – og jeg er så lykkelig! Men har i nogen gode råd til hvordan man kan tabe sig hurtigere? Evt. mindst 600 kalorier hver dag? – jeg vil MEGET gerne tabe mig …

Først og fremmest tillykke med det tabte og den genvundne selvtillid, det er flot klaret! Vi har dog ikke nogle råd til hvordan du kan tabe dig hurtigt. Et varigt vægttabt tager tid og kan ikke overstås hurtigt. Det er en livsstilsomlægning der gerne skulle definere resten af dit liv så du ikke falder tilbage igen, og derfor er det nemmere og sundere at indføre gode vaner løbende. Jeg vil sige et vægttab på 1 til 1,5 kg. hver uge er normalt. Du kan sagtens forbrænde 600 kalorier hver dag hvis det er det du vil, men du skal bare sørge for ikke at være i for højt et underskud kaloriemæssigt, da et vægttab derved kan udeblive (din krop går i chok og holder på alt fedtet). Derudover handler det ikke blot om at forbrænde kalorier, men samtidigt opbygge muskler, så jeg vil anbefale dig at styrketræne lidt siden af hvis du har tid og overskud. Det kan hjælpe dig med dit fremtidige vægttab. Held og lykke.

Hvad er opskriften på en flad mave?

Det er meget individuelt. Vi vil dog påstå så meget at en flad mave ikke kommer af at lave maveøvelser udelukkende, da man derved kun træner musklerne som ligger under fedtet. Man skal altså have skåret fedtet fra først og fremmest. Det har derfor i høj grad meget at gøre med kosten samt din fedtforbrænding. Selvom man ikke kan punktforbrænde, så vil maven blive ramt før eller siden ved at kombinere de tre ovenstående ting; sund kost, masser af cardio og effektive maveøvelser (gerne pilates, yoga m.m.). Det er denne kombination vi har haft størst succes med.

Hvad spiser I i løbet af en dag?

Det afhænger af om vi skal cutte eller blot vedligeholde vores vægt. Jeg spiser jo lidt anderledes i dag fordi jeg er gravid, men I kan se hvad jeg spiser på en normal dag når jeg skal smide nogle kg. lige her.

Hvordan forholder I jer til “en kalorie er en kalorie” – altså tror I at man taber sig, så længe man er i underskud, lige meget, hvad slags mad man har fået – eller tror I det også handler om, hvad slags fedt der er, sukker, insullin osv?

Rigtig godt spørgsmål. I bund og grund kan alle tabe sig hvis de er i kalorieunderskud, ligegyldigt om det på sund eller usund vis. Men vægttabet bliver mere stabilt og varigt hvis man formår at gøre det på sund vis, dvs. spise en masse proteiner, sundt fedt, ofte osv. Vi er på ingen måde fortalere for slankekure hvor alt fedt skæres fra, alle kulhydrater forbydes, hvor man ikke må spise andet end frugt til kl. 12 osv. Det handler jo bare om at bruge sine sunde fornuft og inkorporere sunde og nærende fødevarer, der kan holde dig mæt længe. Så kommer det helt naturligt. Det er dog en hjælp at tælle kalorier i starten, så man er opmærksom på hvad man indtager på en normal dag. Når jeg skal tabe mig ligger jeg på 1400 til 1500 kalorier dagligt.

Hvor tit spiser I usundt?

Sikkert meget tiere end I tror;) Jeg spiste f.eks. is i går da jeg kom hjem fra arbejde. De fleste måltider hver uge er sunde og nærende, men det sker vi falder i. Hver weekend er vi ude ved min mormor, og der spiser vi hvad der bliver serveret, men undlader desserten. I lørdags havde vi gæster til Sankt Sans og der fik vi islagkage og chips til dessert. Vi slår os aldrig i hovedet når vi synder, det vil være spild af tid. Derimod ved vi at vi så skal holde den sunde linje de næste par dage for at kompensere.

Når vi cutter er det dog en anden snak. Så hverken drikker vi eller spiser usundt på nær et måltid om ugen. Der er dog ingen af os der skal tabe os for tiden, og så er der plads til lidt ekstra godt.

Skriv en kommentar

Følg Fit 4 Livin':

Fit 4 Livin' - bloglovin Fit 4 Livin' - bloglovin

INSTAGRAM

@fit4livin