DanishEnglishFrenchGermanNorwegianSwedish

Kontakt

 

Er du interesseret i at komme i kontakt med Looklab.dk, kan du kontakte os via mail eller pr. telefon.

Har du generelle spørgsmål kan du skrive til:
info@looklab.dk

Har du spørgsmål omkring mulighederne for annoncering, partnerskaber, sponsorater o.lign. kan du skrive til:
partner@looklab.dk

Du kan også kontakte vores salgsansvarlige, Christian Kruse, på:
ck@looklab.dk eller pr. telefon: +45 40 54 64 72

ønsker du at komme i direkte kontakt med én eller flere af bloggerne kan du skrive til dem på følgende emailadresser:

sara@looklab.dk
celine@looklab.dk
stine@looklab.dk
healthjunkie@looklab.dk
allthingsdapper@looklab.dk
theinsider@looklab.dk
rikkekroeger@looklab.dk
ella@looklab.dk
stylebyjosephine@looklab.dk
guldlog@looklab.dk
malsen@looklab.dk
fit4livin@looklab.dk

Hvis du vil sende noget til os, er vores adresse: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg.

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

Om Looklab

Velkommen til LOOKLAB!

På Looklab.dk finder du nogle af Danmarks allerbedste mode- og livstilsblogs. Vi elsker mode, stil, shopping, skønhed, mad, musik, design, kunst og en masse andet - og det vil vi gerne dele! Derfor er vi gået sammen om at skabe et fælles univers, et slags konsortium, hvor vi hygger og deler med hinanden og alle jer, der sidder ude på den anden side af skærmen. Vi opdaterer døgnet rundt, 365 dage om året med alt fra brudstykker af vores liv, vores bedste mode- og skønhedstips til dugfriske reportager om trends, streetstyle og mode events in real time!

Har du ris, ros, spørgsmål eller forslag til forbedringer? Så send en mail på  info@looklab.dk.

Vil du høre om mulighederne for kommercielle samarbejder på Looklab.dk, så er du velkommen til, at kontakte os på partner@looklab.dk eller ringe til Christian Kruse på tlf. +45 40 54 64 72. Vi elsker samarbejder der er sjove for læserne, for virksomhederne og for os - og i fællesskab kan vi skræddersy den helt rigtige løsning.

Vores adresse er: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg

Så ja - velkommen til Looklab, surf rundt og tag del i vores univers!

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

BLIV LOOKLAB FRIEND

 

 
 

Regler og vilkår for Looklab Friends

Ved at tilmelde dig som Looklab Friend modtager du fremover Looklab's nyhedsbrev, LOOKLETTER. Dermed er du altid sikret de seneste nyheder, konkurrencer og en helt ny vinkel fra os på Looklab. LOOKLETTER udkommer hver 3. uge og vil være dér I kan se os fra helt nye sider!

Looklab kan også sende emails med sponseret indhold og vi lover (amar' og halshug), at vi kun vil sende relevant information til jer. Fx om spændende lagersalg, VIP-events eller tilbud fra butikker, forretninger og onlineshops. Spam has never been cool ;-)

Ved at oplyse dit telefonnummer når du registrerer dig som Looklab Friend, vil du fremover ved udvalgte lejligheder, modtage en sms. Servicen er helt gratis.

Husk! Du kan til enhver tid afmelde dig som Looklab Friend og dermed også nyhedsbrevet samt sms-servicen fra Looklab.dk gennem vores nyhedsbrev. Men vi håber, at du vil synes ligeså godt om Lookletter, som vi gør ;-)

Luk

7 måltider om dagen?!

Jeg (Danica) har fået flere forespørgsler på at dele ud af mine måltider, og hvordan det overhovedet er muligt at spise 7 gange dagligt og stadigvæk tabe sig. Sandheden er, at jo oftere man spiser jo mere forbrænder man. Måltiderne skal dog være betydelige mindre og forholdsvis konsistente over hele dagen. Det nytter ikke at spise 7 store måltider eller fx 3 store og 4 meget små. En god retningslinje er, at måltiderne aldrig må gøre dig rigtig mæt eller proppet. De skal udelukkende tage din sult, men så heller ikke mere.

Lige pt. holder jeg mig på et lavere kalorietal for at opnå de ønskede resultater. Se mine målsætninger for krop og velvære lige her. Når jeg har opnået min idealvægt og er tilfreds, vil jeg selvfølgelig sætte det op igen til en 1800/1900 kcal. Protein i næsten alle måltider er elementært for mig at opnå, da det holder mig mæt i længere tid og hjælper mig med at restituere efter dagens træning. Som I kan se på nedenstående kurve er mit proteinniveau forholdsvis højt over hele dagen, og det virker fantastisk for mig. Der er sikkert mange andre måder at spise hensigtsmæssigt på, men det her virker virkelig for mig.

Et eksempel på en dag for mig. Hver dag er dog anderledes, så jeg opnår variation.

Hvis du er interesseret i at stramme op og eventuelt tabe dig, vil jeg anbefale dig at spise som du plejer i en uge og samtidig måle dine mængder og indtaste det i et program som ovenstående. Man får virkelig et chok over hvor mange kalorier man får indenbords på mad og snacks man ikke troede var så slemt. “Lidt slik fra eller til gør alligevel ikke det store“. JO DET GØR! Jeg var i biografen og blandede for 20 kr. bland selv, der var virkelig ikke meget, men da jeg tastede det ind gav det 700 kcal. i budgettet. Jeg blev meget overrasket, og har sidenhen lært at bruge mit daglige indtag mere hensigtmæssigt på naturlige råvarer, der kun gør gode ting for mig og mit helbred. Og jeg har jo faktisk stadigvæk et syndemåltid om ugen, men besættelsen af sukker og fed mad er forsvundet. Jeg nyder det dog stadig i sociale sammenhænge, da jeg ikke er fanatisk, men spiser det ikke herhjemme længere. I de følgende dage vil vi præsentere nogle forskellige retter, snacks og desserter som er sunde, fyldt med protein og samtidigt smager godt, som inspiration til jeres næste måltid.

Hvad virker for jer og har I haft succes med en bestemt måde at administrere jeres daglige madindtag på?

Stræb efter en neutral følelse eller mild mæthed når du spiser!

Skriv en kommentar

19 kommentarer til “7 måltider om dagen?!”

  1. Heidi skriver:
    3. marts 2012 kl. 18:28

    Hej

    Har luret rundt på din blog og super spændende, har allerede tilføjet den på bloglovin. Må gemme alle de fine billeder du ligger op i en inspirations mappe. :) Er også ivrig efter at komme i gang, trænger til at tabe mig et par kilo og vil gerne nå det inden sommer..

    Det ernæringsprogram du viser billeder af i ovenstående indlæg, er det noget man kan downloade nogle steder?

    • Fit For Livin skriver:
      4. marts 2012 kl. 15:39

      Mange tak for din fine kommentar :) Og rigtig god ide med at gemme billederne som inspiration, så kan man lige hanke op i sig selv når man er på vej ud på et sidespor.

      Ernæringsprogrammet er hentet gratis hos http://www.bestrong.dk og virker super godt :) Nogle madvarer skal man taste manuelt ind, men så husker den det til en anden gang. Jeg ønsker dig held og lykke med vægttabet og er sikker på du nok skal klare det.

  2. Cecilie skriver:
    4. marts 2012 kl. 18:13

    Jeg kan slet ikke finde det ernæringsprogram :) Hvor på bestrong.dk ligger det? :)

  3. Emma Kathrine skriver:
    14. marts 2012 kl. 21:52

    Hej Danica :)
    Nu har jeg hentet det program, men hvordan kan programmet vide om det er gram eller stk? Hvis jeg fx skriver 1 banan, hvordan ved den så at det er en banan og ikke 1 gram banan? :P

    • Fit For Livin skriver:
      14. marts 2012 kl. 22:02

      Hej Emma:) Der skulle meget gerne stå efter banan om det måles i stk eller gr. Banan står i stk. som jeg mindes det, og den ved derfor at den skal regne efter en hel banan. De fleste fødevarer står dog i gr. fx pasta, havregryn osv. Ved dem der måles i gr. står der ikke noget efter fødevaren. Der står bare “Havregryn” og så indtaster man de gr. man bruger. Hvis du selv skal indtaste en fødevarer som ikke allerede er i programmet, skal du selv vælge om det skal være i gr. eller stk. Det gør den ud fra de ingredienser du indtaster (protein, fedt og kulhydrat). Altså du skal indtaste de oplysninger selv efter om du vil have det vist i gr. eller stk. Jeg ved ikke om det er forvirrende forklaret? :) Ellers må du lige sige til og så må jeg prøve at beskrive det på anden vis.

      • Emma Kathrine skriver:
        16. marts 2012 kl. 15:58

        Tror jeg har forstået det :P Dog ikke det med at indtaste en fødevarer selv, for når jeg gør det så beder den om en adgangskode for at have lov at ændre det. Forstår det ikke helt? :)

        • Fit For Livin skriver:
          16. marts 2012 kl. 17:49

          Hej igen Emma, tror det er fordi at du prøver at ændre tallene i selve programmet. :) Det fungerer sådan at man finder ens madvare, og hvor mange gram man får, så regner den selv protein, kulhydrat, fedt og kcal for dig. Så du skal oprette den nye madvare selv og så angive hvad den indeholder. Dette gøres i bunden af programmet. Her finder du de forskellige faneblade for programmet. Den du skal bruge hedder Fødevaretabel. Her opretter du nye madvarer :) Husk at trykke på “Sorter Kosttabel ..” efter oprettelsen ellers kan der gå kluder i madvarene :) Håber det hjalp lidt :) vh Rasmus

  4. Lisbeth skriver:
    27. april 2012 kl. 07:44

    Tænkte på, hvor ofte du spiser – altså er det fx hver 2.-3. time?

    • Lisbeth skriver:
      27. april 2012 kl. 08:02

      Kan du evt give lidt flere bud på hvordan en typisk maddag ser ud?

      • Fit For Livin skriver:
        27. april 2012 kl. 08:10

        Ja ca. hver 3 time :) Jeg kan ikke give flere bud, da min maddag næsten altid ser sådan ud. Nogle gange erstatter jeg tunsalat med andet fisk, men det er også det :) Det er ikke spændende, men det er overskueligt og fungerer for mig. Jeg skal helst have en fast rutine.

  5. Elida skriver:
    8. juli 2012 kl. 18:18

    Hej ;-)
    Faldt lige over din blog tilfældigt!
    Må godt nok sige, rigtig inspirerende. Også handler det om motion! Super skønt! Er en meget aktiv pige, men sommetider godt fare vild i det det med kcal, proteiner, osv. Så super fed blog! Du kan tro at jeg skal følge den her blog! God søndag ;-)))

    • Fit For Livin skriver:
      11. juli 2012 kl. 11:07

      Jeg er så glad for du har lyst til at blive hængende :) Jeg kender godt det med at fare vild i kcal osv., det er jo en jungle. Og god (forsinket) søndag til dig :)

    • Fit For Livin skriver:
      11. juli 2012 kl. 11:26

      Er rigtig glad for du har lyst til at blive hængende :) Ja det kan virkelig være en jungle alt det kcal osv. halløj. God (forsinket) søndag til dig :)

  6. Sund og lækker aftensmad på budget skriver:
    7. april 2014 kl. 11:14

    […] flere kcal. kan jeg også tillade mig at spise så tit som jeg gør. Se eventuelt mit tidligere blogindlæg, hvor jeg beskriver mit daglige madindtag fordelt over hele 7 […]

  7. Bekæmp din sukkertrang én gang for alle! skriver:
    7. april 2014 kl. 11:14

    […] tager den “falske” sult og gør sådan jeg ikke har lyst til andet. Tjek evt. det her indlæg for hvordan en sund dag forløber for mig, når jeg vil smide lidt fedt. Når jeg blot skal holde […]

Følg Fit 4 Livin':

Fit 4 Livin' - bloglovin Fit 4 Livin' - bloglovin

INSTAGRAM

@fit4livin